Bericht van Accu Service Holland
Accu Service Holland logo Accu Service Holland info@accuserviceholland.nl www.accuserviceholland.nl

Garantie voorwaarden motoraccu's

Garantie van accu’s:
Op alle motoraccu’s zit 6 maanden garantie op fabrieksfouten.

  • Waarom 6 maanden:
    Het gebruik is in de meeste gevallen seizoensgebonden, deze accu’s worden in de wintermaanden langere tijd niet gebruikt.
  • Wat verstaat men onder fabrieksfouten:
    Hiermee bedoelen we een accu met cel sluiting of één waarvan het vermogen wegvalt.
  • Vaak gaan accu’s kapot door omstandigheden zoals wij hieronder uitleggen, in deze gevallen is het geen garantie maar dat zal u begrijpen na het lezen.
  • Dit is niet alleen bij ons maar bij nagenoeg bij alle merken.

Levensduur:
De levensduur wordt grotendeels bepaald door de mate van onderhoud. Onderhouden is laden, dit gebeurt door de dynamo en / of een acculader.
Het gebruik van een goede, betrouwbare lader is belangrijk wanneer:

  • Er langere tijd geen gebruik van het voertuig wordt gemaakt zoals bijvoorbeeld in de wintermaanden.
  • Er een alarm, GPS of andere extra’s aanwezig zijn.
  • Er veel kleine stukjes gereden worden.
  • Er een lekstroom aanwezig is.

Ook is het zo dat een accu een lichte zelfontlading heeft als deze langere tijd niet gebruikt wordt.

Door gebruik te maken van een goede acculader (een automatische druppellader / onderhoudslader) zorg je ervoor dat de spanning van de accu op peil blijft. Wanneer de spanning van de accu langere tijd te laag (onder de 12,5 volt) is / komt zal de accu kapot gaan ook al ga je hem weer opladen. Je zal dan zien dat het voltage na het laden snel weer zakt onder de 12,5 volt, dit valt niet onder garantie.

Bij diepe ontlading (zoals per ongeluk het licht laten aanstaan) bestaat de kans dat je de accu niet meer geladen krijgt, het voltage is dan te laag waardoor je lader niet gaat laden. De accu zal dan in de meeste gevallen kapot zijn en helaas is zoiets geen garantie.
Dus onderhouden is laden en ervoor zorgen dat de accu op spanning blijft.

Laadspanning:
Ook belangrijk is de laadspanning, deze moet tussen de 13,8 en 14,8 volt zijn (ook bij hoog toerental), is dit niet het geval dan is in de meeste gevallen de spanningsregelaar of de dynamo niet goed, ook een slecht contact kan problemen geven.

  • Te lage laadspanning: Wanneer deze te laag is zal de accu tijdens het rijden niet of niet goed geladen worden en daalt de spanning van de accu, gevolg kapotte accu = geen garantie.
  • Te hoge laadspanning: Wanneer de laadspanning te hoog is blaas je de accu als het ware op,
    vaak zal de accu zelfs uitzetten / bol gaan staan. Lithium is hier heel gevoelig voor.

Gevolg kapotte accu = geen garantie.

Laadspanning controleren:
Het controleren van de laadspanning kan men op een simpele manier met een voltmeter of multimeter, het voorkomt een hoop problemen en voorkom je dat de nieuwe accu snel weer kapot is. In de bijlage op pagina 2 is te zien hoe het moet.


Om volledig op de hoogte te zijn raden we u aan de volgende bestanden door te lezen:




Met vriendelijke groet,

Accu Service Holland

Rondenwaard 7
5236 WD Empel (`s-Hertogenbosch)
073-6445734
info@accuserviceholland.nl
https://www.accuserviceholland.nl
Over Accu Service Holland - Algemene voorwaarden - Disclaimer - Verzenden - Retourneren
Copyright AccuServiceHolland